Sunday 18 March 2012

USANA ESSENTIALS



Usana Essential Set didatangkan dalam dua pek yang terdiri daripada Mega Antioksidan dan Chelated Mineral. Kombinasi keduanya menghasilkan set lengkap multivitamin, antioksidan, trace mineral dan co-factor yang amat diperlukan oleh tubuh setiap individu dewasa bagi mencapai kesihatan yang paling optima.

Tidak Semua Produk Kesihatan ( Supplements) Serupa.Tanya diri anda setiap kali anda ke farmasi untuk membeli bekalan produk kesihatan. Adakah setiap Ringgit dan sen yang dibelanjakan benar-benar berbaloi. Adakah produk yang anda makan memenuhi kriteria berikut:
1. Lengkap- Sedikit setiap nutrien adalah lebih baik daripada satu atau dua nutrien sahaja
   2. Seimbang- Kombinasi pelbagai nutrien lebih cekap berbanding nutrien didatangkan berasingan.
   3. Berkesan- Dos terlalu tinggi memudaratkan tetapi terlampau rendah tidak mendatangkan kesan
   4. Bio-available- Apa yang boleh diserap oleh badan apa yang dibuang
   5. Selamat- Paling penting produk tersebut mesti dijamin selamat.



Usana Essential ( Mega Antioksidan dan Chelated Mineral) mengandungi lebih daripada 40 jenis nutrien seperti vitamin-vitamin dan cofactor yang diperlukan untuk kesihatan yang terbaik bagi jangka masa panjang kepada setiap dewasa. Menggnakan ramuan yang terselamat dalam bentuk semulajadi.
- Mengandungi kandungan penuh antioksidan komprehensif memberikan perlindungan penuh kepada sistem badan daripada tekanan oksidatif (oxidative stress), memperbaiki sistem imun, menggalakkan kesihatan kordiovaskular, memperbaikan dan menumbuh semula sel-sel yang rosak.
- Memerangi sel-sel organisma rosak yang disebabkan oleh redikal bebas.
- Mengekalkan metabolisme glukosa yang sihat dan memberi kita peluang mengelakkan penyakit kronik seperti serangan jantung, kanser, diabetik dan sebagainya.
- Essential memberikan asas kepada sistem makanan kesihatan USANA.Penambahan optimizer lain boleh digunakan untuk keperluan individu masing-masing.


Ingat!!! setiap tahun lebih 100,000 kes- kes baru serangan jantung didaftarkan di hospital-hospital kerajaan seluruh Malaysia. Angka ini tidak temasuk penyakit kronik degenerative yang lain seperti kanser, diabetis, hypertension, COPD dan sebagainya. Saya dan anda tidak terkecuali melainkan jika kita benar -benar mengamalkan gaya hidup sihat seperti diet yang seimbang dan lengkap, bersenam secara teratur dan mengambil nutrisi tambahan. Jangan bertangguh lagi keputusan di tangan anda. Anda boleh memilih untuk menunggu hingga diserang penyakit kronik atau mengambil langkah pencegahan dengan mengambil nutrisi seperti produk kesihatan usana secara konsisten.
KHASIAT ESSENTIALS
1) Menyampaikan 40 lebih kandungan khasiat yang komprehensif seperti vitamin-vitamin, antioksidan,mineral-mineral dan cofactor yang diperlukan untuk kesihatan terbaik bagi jangka masa panjang kepada setiap dewasa. Menggunakan ramuan yang terselamat dalam bentuk semula jadi.
2) Mengandungi kandungan penuh antioksidankomprehensif seperti perlindungan sepenuhnya daripada oksidatif tekanan, memperbaiki sistem imun, menggalakkan kesihatan kardiovaskular, memperbaikan dan menumbuh semula sel-sel yang rosak.
3) Memerangi sel-sel organisma rosak yang disebabkan oleh radikal bebas.
4) Mengekalkan metabolisma glukosa yang sihat dan memberi kita peluang mengelakkan penyakit kronik.
The Essential TM �memberikan asas sistem khasiat makanan kepada USANA. Penambhahan optimizer lain boleh digunakan untuk keperluan individu masing-masing.
Produk : Essentials
Harga : RM 198.00 *Tambah RM 5.00 Untuk Penghantaran

[Untuk Tempahan Hubungi 019-9283252 (Puan Hanisah) @ 0132252802 (En. Hanafi)]

No comments:

Post a Comment