Sunday 18 March 2012

USANA FIBERGY


FibergyTM

  • Suatu campuran minuman serat yang memberikan 14 jenis sumber diet serat.
  • Mengandungi 12 gram serat yang boleh dilarutkan dan tidak boleh dilarutkan di setiap hidangan-iaitu duakali ganda daripada jumlah produk serat lain.
  • Mengeluarkan sisa tahi dan menggalakkan pertumbuhan bakteria baik.
  • Membantu menstabilkan darah gula dan tahap insulin, membantu menjaga berat badan.
Perut yang buncit akan menyebabkan rasa kurang yakin terhadap tubuh anda, namun jangan berasa kecewa kerana ia mungkin hanya kembung dan bukanlah disebabkan pengumpulan lemak.
Didapati kelembapan sistem pencernaan merupakan penyebab utama masalah ini yang akhirnya akan mengakibatkan sembelit yang kronik. Sembelit akan mengembangkan perut dan menyebabkan kekembungan.
Lazimnya, kebanyakan kita akan pasti mengalami masalah ini, lebih kurang 15 peratus menderita sembelit yang kronik dan dua pertiganya adalah wanita.
Seseorang itu dikatakan menderita sembelit yang kronik sekiranya mengalami simptomnya sekurang-kurangnya selama tiga bulan. Simptom-simptom sembelit kronik adalah tinja keras, kesukaran membuang air besar dan membuang air besar kurang tiga kali seminggu.
Salah satu situasi yang menggalakkan sembelit adalah makan berlebihan. Tabiat makan yang buruk ini akan menyebabkan berlaku pembengkakkan dan mengakibatkan penyakit kronik seperti artritis, kencing manis, penyakit jantung dan juga kanser.
Dan yang paling penting sekali USANA sendiri ada mengeluarkan product khusus untuk membantu anda mengatasi masalah sembelit yang dikenali sebagai Fibergy yang kaya dengan SERAT

Khasiat:-
1. Membersihkan Usus( Mengelakan Kanser Usus)
2. Mengeluarkan Sisa Perkumuhan Dengan Lancar dan Menambahkan Bakteria Baik Dalam Badan Bagi Mengelakkan Buncit Dan Sembelit
3. Menstabilkan Gula Dalam Darah
4. Menjaga Tekanan Darah Dan Kolestrol dalam Darah
5. Menjaga Berat Badan

Produk : FIBERGY
Harga : RM 114 *Tambah RM 5.00 Untuk Kos Penghantaran

[Untuk Tempahan Hubungi 019-9283252 (Puan Hanisah) @ 0132252802 (En. Hanafi)]


No comments:

Post a Comment